Чин присоединения армян.

ЧИН ПРИСОЕДИНЕНИЯ АРМЯН / Чин присоединение к Православной Церкви приходящих из армян / Чин присоединение к Православной Церкви совершается в отношении уверовавших во Христа бывших иноверцев, а также покаявшихся еретиков и сектантов. Решениями 1-го (8-е и 19-е правила) и II-го (7-е прав.) Вселенских Соборов были установлены общие правила принятия в Церковь иноверных. В VII веке Шестой Вселенский Собор, подтвердив прежние церковные постановления, окончательно определил принципы присоединения к Православию (95-е правило).

Каноническая справка.

Монофизитство — ересь, появившаяся в V веке. Основателями ее были архим. Евтихий, Диоскор патр. Александрийский и Севир Антиохийский. Они учили, что во Христе не две, а одна природа, причем при Воплощении человечество было поглощено Божеством. Ересь осуждена на IV Вселенском соборе. Этой ереси придерживаются армяне, копты, ефиопы, индийцы-малабарцы и сирийцы-яковиты .

В согласии с 95 правилом Трулльского Собора, они «должны творити рукописания и предавати анафеме ересь свою, ..и Евтихия, и Диоскора, и Севира, и прочих начальников таковых ересей, и их единомышленников, и все вышепоказанные ереси: и потом да приемлют святое Причастие». Порядок присоединения должен регламентироваться епархиальным архиереем. Он, в соответствии с постановлением Святейшего Синода (1840.II.20), может разрешить присоединение сектантов через Покаяние и без испрашивание каждый раз на то разрешения.

ЧИНОПОСЛЕДОВАНИЕ.

Архiерей или iерей, приходящаго да испытаетъ, како разумеетъ ученiе арменского вероисповедания:таже покажетъ ему отличiе онаго отъ ученiя Православныя Церкве.

По довольнемъ же испытанiи и наставленiи, повелитъ ему исповедати вся грехи, елики отъ юности своея памятствуетъ. Разрешения, по исповеди, не подаетъ ему. Въ часъ же присоединенiя поставляетъ его при входе въ церковь. Архiерей, одеянъ въ мантiю, епiтрахiль, омофоръ и мiтру, или iерей, одеянный въ епiтрахiль и фелонь, станетъ близь церковныхъ дверей, и желающаго быти православнымъ хрiстiаниномъ вопрошаетъ:

Хощеши ли отрещися отъ погрешений и неправостей армянского вероисповедания ?

Ответъ: Хощу.

Вопрошение: Хощеши ли приити въ соединение веры православно-кафолическия ?

Ответъ: Хощу.

Тогда предстоятель благословляетъ его ,глаголя:

Во имя Отца,и Сына,и Святаго Духа,Аминь.

И возложивъ руку на приклоненную главу его, диакону рекшу: Господу помолимся, и клиру: Господи,помилуй, чтет молитву сию:

Господи Боже истины, призри на раба Твоего (имя), ищущаго прибегнути ко святей Твоей православней Церкви и подъ кровомъ Ея сохранитися. Обрати его отъ заблуждения прежняго пути его ко истинней яже въ Тя вере, и подаждь ему благодать, еже ходити въ заповедехъ Твоихъ. Да будутъ очи Твои взирающе на него милостию выну, и уши твои, еже слышати гласъ моления его, и тако да сопричтится ко избранному Твоему стаду. Тя бо поютъ вся силы небесныя, и Твоя есть слава, Отца и Сына и Святаго Духа, во веки вековъ. Аминь.

По молитве сей, вопрошаетъ приемлимаго:

Вопросъ (Далее «В»): Отрицаешся ли неправаго мнения, аки бы в Господе нашем Иисусе Христе не два суть естества, Божеское и человеческое, но единое, поглощену бывшу Божеским естеству человеческому?

Ответъ (далее «О»): Отрицаюся.

В. Желаеши ли убо соединитися Святей,Православней,Кафоличестей,Восточней Церкви ?

О. Желаю от всего моего сердца.

В. Веруеши ли, и како, во Единаго Бога, в Троице славимаго, и поклоняешися ли Ему?

О. Верую во Единаго Бога, в Троице славимаго, Отца и Сына и Святаго Духа, и покланяюся Ему.

И сотворив земной поклон, чтет символ веры.

Посем предстоятель глаголет:

Благословенъ Богъ, просвещаяй всякаго человека, грядущаго въ мiръ.

И присоединяемого вопрошает:

Чтиши ли соборы Вселенския: Халкидонский, Константинопольский 2-ой, Константинопольский 3-й, Никейский 2-ой, и приемлиши ли утвержденныя сими соборы догматы и правила?

О. Почитаю и приемлю.

В. Святейшему Патриарху и православным архипастыремъ, яко преемникомъ апостольскимъ, от Святаго Духа поставленнымъ, обещаеши ли достодолжное почитание и въ делехъ духовныхъ послушание?

О. Обещаю от искренняго сердца.

Посем предстоятель подает присоединяемому конец омофора, аще святитель, или конец епитрахили, аще иерей, и глаголет:

Вниди в Церковь Православную, и совершенно отринув заблуждения, в нихже был еси, чти Отца Вседержителя, Сына Его Иисуса Христа, и Духа Святаго, иже от Отца исходит, Троицу единосущную и нераздельную.

И тако введ, поставляет его пред амвоном, идеже на столе положени суть Крест и Евангелие. Идущим же им, поется псалом 66:

Боже, ущедри ны и благослови ны, просвети лице Твое на ны и помилуй ны: познати на земли путь Твой, во всех языцех спасение Твое. Да исповедятся Тебе людие, Боже: да исповедятся Тебе людие вси. Да возвеселятся и да возрадуются языцы: яко судиши людем правостию и языки на земли наставиши. Да исповедятся Тебе людие, Боже, да исповедятся Тебе людие вси. Земля даде плод свой: благослови ны, Боже Боже наш, благослови ны, Боже: и да убоятся Его вси концы земли.

Таже предстоятель повелит ему колена преклонити и глаголет сам стихи сия:

Посли Духъ Твой, и созиждутся, и обновиши лице Земли.

Спаси раба Твоего, Боже мой, уповающаго на Тя.

Буди ему, Господи, столпъ крепости отъ лица вражия.

Господи, услыши молитву мою, и вопль мой къ Тебе да приидетъ.

По изглаголании, диакону рекшу: Господу помолимся, и клиру: Господи, помилуй, чтет со умилением молитву сию:

Господи Боже Вседержителю, согрешающимъ образы покаяния предлагаяй и заблуждшимъ путь правый показуяй, во еже бы ни единому погибнути, но всемъ мощно бе спастися. Благодаримъ Тя, яко и сему рабу Твоему (имя рекъ) возсиялъ еси светъ познания Твоея истины, и сподобилъ еси его ко святей Твоей Православно-Кафоличестей Церкви прибегнути. Даждь убо ему соединитися оней нелицемерно и невозвратно: сопричти его избранному Твоему стаду: сотвори его сосудъ честенъ и жилище Святаго Твоего Духа, яко да темъ всегда просвещаемь и наставляемь, спасительныя заповеди Твоя нерушимо соблюдетъ, и тако небесныхъ Твоихъ благихъ восприятия сподобится. Ты бо еси Богъ милости и щедротъ и человеколюбия, и Тебе славу возсылаемъ, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки вековъ. Аминь.

По молитве повелевает ему возстати,глаголя:

Стани добре, стани со страхомъ, и предъ Евангелиемъ и святымъ Крестомъ Спасителя утверди данное тобою обещание.

Он же, возстав, речет:

Веру православно-кафолическую, юже ныне добровольне исповедую, целу и ненарушиму даже до конечнаго моего издыхания, Богу помогающу, твердо содержати, и заповеди ея радетельно и радостно исполняти потщуся, соблюдая въ непорочности, елико мощно сердце мое. Во уверение сего моего обещания целую словеса и Крест Спасителя моего. Аминь.

По лобызании, предстоятель глаголет:

Благословенъ Богъ, хотяй всемъ человекомъ спастися и въ разумъ истины приити, сый благословенъ во веки.

Клир: Аминь.

Посем глаголет:

Приклони колена Твоя предъ Господемъ Богомъ, егоже исповедалъ еси, и приимеши оставление греховъ твоихъ.

Приклоншу ему колена и главу, предстоятель разрешает его, сице:

Господь нашъ Иисусъ Христосъ, ключи царствия небеснаго апостоломъ вручивый, и давый имъ и ихъ преемникомъ власть вязати и решити грехи человековъ, чрезъ мене, недостойнаго архиерея (иерея), прощаетъ тя, чадо (имя рекъ), и разрешаетъ от связания клятвеннаго или запрещения, и от всехъ греховъ Твоихъ. И азъ, данною мне от Него властию, присоединяю тя ко православней Церкви и привожду ко общению божественныхъ Таинствъ церковныхъ, и благословляю тя Именемъ Отца и Сына и Святаго Духа. Аминь.

Посем присоединенный станет, ожидая Литургии.

https://medvenkahram.ru/news/chinyi-prisoedineniya/chin-prisoedineniya-armyan

Прокрутить наверх